ofis çalışanları için egzersizler

21 Ara

ofis-calisanlari-icin-egzersizlerGünümüzde en sık rastlanan sağlık sorunlarından biri, özellikle de büyük şehirlerde yaşayan ofis çalışanlarının diz ağrılarıdır. Bütün gün işyerinde oturan, işten sonra otobüs yada arabayla evlerine dönen, öğle yemeği dışında yerlerinden kalkmayarak sürekli bilgisayarın başında oturan ofis çalışanlarının diz ve ağrıları kaçınılmaz hale geliyor. Her gün hastanelere bacak ve diz ağrıları şikayetleriyle ilgili birçok hasta geliyor.

Sürekli masa başında oturan ve diz  ağrıları çeken ofis çalışanlarına önerilerde bulunan Erdem Hastanesi  Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Mirza Zafer Dağtaş, “ Diz ağrılarını günümüzde özellikle yaşam tarzından dolayı artış gösteren hastalıklardan biri. Uzun süre masabaşı oturanlarda ve ekranlı işlerde çalışanlarda en az yılda bir kez atak tarzında  diz ağrıları görülüyor. Günde 8-10 saat hareketsiz oturan insanlarda kalça ile ile diz arasındaki vücudun en uzun ve en büyük kasında ciddi zayıflamalar görülüyor. Bu adeledeki zayıflama diz kapağının altındaki ana uyluk kemiğine sürtünmesine neden olup ağrılara sebep oluyor. Ayrıca sürekli dizi bükülü tutmak, diz kan akımını yavaşlatıp diz kıkırdaklarını zayıflatmaktadır. Başlarda az sıklıkta olan bu diz şikayetleri giderek ilerleyip erken yaşta kireçlenmelere ve şiddetli ağrılara neden olmaktadır. Tedavileri zor ve ciddi iş gücü kayıplarına yol açan bu durumun aslında en önemli tedavi yöntemi korumadır ve sadece bu ağrılar ya yeni başladığında yada hiç oluşmadan riskli gruplar bilinçlendirilmeli ve gerekli egzersizler yapılmalıdır.” dedi.
Otururken mutlaka her yarım saate bir dizlerin pozisyonunu değiştirilmelidir!
Op. Dr. Dağtaş, “hafta da en az 3 defa yarım saatlik düz yürüyüşler bu diz ağrılarını yüzde yüz geçirecektir. Ayrıca her 2 saatte bir 5 dakika kalkıp ofis içinde kısa yürüyüş yapılmalıdır. Hatta mutlaka her yarım saatte bir dizlerin pozisyonunu değiştirilmelidir. Öğle aralarında ofisteki koltuktan kalkıp en yakın kafedeki koltuğa oturan hareketsiz hayatlara biraz yürüme katmanın faydası büyük olacaktır.

Yeterince havalandırılmayan çalışma ortamları, çalışma ortamlarındaki desteksiz dik merdivenler ve ergonomik olmayan masa ve sandalye mesafeleri de ciddi diz ağrılarına sebep olur. Çalışma ortamının ısısındaki ani değişiklikler ve bazı ısıtıcılar dizlerde düşük direnç noktası yaratıp ağrı ve hareket kısıtlılığı yapar.  Ayrıca kronik stres, sigara ve fastfood tipi beslenmede diz sorunlarını beraberinde getirir.
İmkanı olanların hafta 2 kez 1 saat yüzme, fırsat bulamayanların en az haftada 3 kez 1 saat düz yürüyüş yapması daha sağlıklı bir iş hayatı geçirmelerini sağlayacaktır. Fastfood dan mümkün olduğunca uzak durmak , sigara kullanmamak ve çalışma ortamlarında dizlerine zarar verecek durumları engellemek daha kaliteli bir yaşam için önemlidir.” dedi.

Kaynak : akşam

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: